måndag 31 maj 2010

Måndag då den rosa spårlinan blev ett koppel

Jahaa då var de en ny dag, (efter en helg på jaktinternat hos karin friberg - berättar mer om detta vid ett senare tillfälle)

idag har jag Lennart och Thomas spårat!

JO visst hade de roligt i spåret, izza kämpa på men rätt som de var så satt vi fast med en knut uppe i ett träd, då har tydligen ett "skogstroll" VARIT där och bundit fast linan!!! men väl lösa så fortsatte det, sen satt vi fast flera gånger och då inte av skogstrollen utan av naturen, min fina rosa spårlina satte sig fast i varenda gren, gled inte på trädstammarna utan satte sig fast. Till sist tröttna thomas och tog över föret. Höl hårt i linan efter när jag släppte lös izza och busa med henne, Väl nere vid bilen mata jag på izza med tuben,
SÅ VÄNDER JAG MIG OM!!! DÅ SITTER THOMAS MED KNIVEN!!!!

HAN DELAR MIN FINA SPÅR LINA I SMÅ SMÅ BITAR, KVAR BLEV DET ETT KOPPEL!!! jag har många gånger hört om min fina /dåliga/ spårlina, nu finns den inte mer!!

hahhahahhaa jag kunde ju inte annat än skratta, är man ett proffs skall man ju ha grejjer som ett proffs, så de fixde thomas och utrustade mig nu med en ny fin orange spårlina. hahahhahahaa jag skall nog ersänna att jag är väldigt glad för de som hände ändå!

men spåret gick bra, izza har byggt upp ett väldigt bra arbete i spåret och vill fram, hittade till och med pinnar idag!

Jag la ett spår för divis och lennart, divan gjorde jättebra ifrån sig efter ett långt spår i snåren!!!

zippo var väldigt glad för träffa lennart igen och väntade på godis så fort han såg honom!! =)

Nu skall jag förbereda mig för arbetsintervju imorgon och sen drar jag till Johan i söderköping!

Maria izzas uppfödare ringde idag, var jätteskoj att få prata lite sen fick jag även äran att ställa hennes lilla tosca på tollarspecialen. SKall verkligen bli super skoj,

ha en skööönt kväll allihopa!

1 kommentar:

  1. Hahaha, din lina som var så snygg. Men den du fick kommer säkert att funka bättre;-)) Är du lite proffshandler? Kan vi ringa dig när det är dags för ***-Erik att ställas ut;-)?

    SvaraRadera