söndag 23 maj 2010

En fantastisk DAG!!

Oj, vilken fantastisk dag!

Idag åkte jag och lennart 09,14 från hulan till Sanna och Hans, vilket paradis de hade då, uppsökningsruta och appellplan hemma på trädgården! IMPONERANDE! (Ska Nog ringa johan och be om hus med stor tomt!) Det var jag och Izza, Lennart och Divan - schäfer, Sanna och Nike - malle, Hans och Gadden - malle, och sen Anne med pomac och ,,,, glömde hennes gamla hunds namn är =( - jaktlabbar

Vi började dagen med att valla av rutan. Sen startade vi! Izzas första upplet, hon var jätteduktig! Hämtade två föremål i en kollumn jättebra!

Nike var så lycklig över föremålen så de blev en kullebytta vid ena bytet,

Divans puck var fastbunden så hon vart riktigt irriterad för att den inte följde med in som vanligt.

Efter varje hund kört två gånger var de FIKA PAUS!!! Sanna oich hans bjöd på goabullar och kaffe, väldigt lkyxigt.

Sen var de lydnad.

Vi tränade inför apelllydnaden så att vi kan starta den innan izza är 18 månader, det är mitt mål just nu. Så idag blev de budföring, framförgående och hoppet.

Jaa så fram till 16 ungefär var de ju en fantastisk dag!

Sen väl hemma skulle izza rymma genom staketet ner till grannen. Idag var de sista droppen i bägaren, som tur var har jag ju fantastiska lennart som granne (han har ALLT) Fick låna hönsnät och några kompostgrindar, så nu bubblans kan hon inte smita den vägen genom staketet mer!!!!! MATTE E LISTIG!!

tack och godnatt

2 kommentarer:

  1. Ingrid med J&V24 maj 2010 kl. 00:27

    Ni är så duktiga...LP1 nästa?
    Det där med hönsnät...det är lite böjbart, det vet i alla fall "lillebror" Jumbo. Är man lika listig som vissa mattar kaaaaanske man knycklar till det lite;) Det vet jag en annan som gjort...

    SvaraRadera
  2. Vad frustrerande att hon sticker! grr... =(

    Ni är så duktiga min vän, saknar dig! kram/Therese

    SvaraRadera