lördag 3 april 2010

TOLLINGLÄGER


(Bilden på alla hundförare är lånad av håkan)

Tollingläger

JAG SKA BÖRJA DETTA INLÄGG MED ATT TACKA DUNILZ OCH LASSE FÖR EN HELT FANTASTISK HELG DE VAR VERKLIGEN SUPER SKOJ. OCH SEN TILL ALLA ER ANDRA SOM VAR DÄR,JAG HADE SÅ HIMLA ROLIGT MED ER, HOPPAS VERKLIGEN ATT VI SES SNART IGEN

Fredag till Söndag

Tollingläger, så himla roligt. Vi började på fredagskväll med teori om markering, linjetag och sökarbetet. Det bjöds på korv och bröd och ett glas vin slank ner. Sen bäddade jag, Carina och AnnaMy ner oss i vår stuga i JälluntoftaCamping.

Morgonen startade vid 8 då körde vi lite jaktlydnad sen förljdes de på med sökarbeten och markeringar. Eftermiddagen provade vi på tolling för första gången, var verkligen superspännande. Och avslutade dagen totalt med vilt. DÅ var izza så trött, så det blev inte så mycket. Men hon har varit så duktig hela dagen, hon kunde mycket mer än vad jag trodde. Hon visade nya sidor som var så posetiva, anki som var där sa att Izza arbetade väldigt likt sin mamma Grynet.

Jag tycker att bästa kommentaren under helgen var ”det är ingen skit du har köpt” (syfta till izza).

Kvällen var hundarna så trötta och de var nog mattar och hussar också. Det var svårt att hålla värmen underdagen, då vi inte direkt hade de så varmt å skönt som man hade hoppats på.

Söndagen, körde vi igenom ett lättare tollingprov. Izza fick höra skott för första gången, hon fatta precis vad det innebar. Hon titta på mig och sa ”släpp mig matte jag vet precis vart fågeln/dummyn ligger” jag vill jobba!!!

det var verkligen super skoj att se. Men vi behöver helt klart jobba med viltet, Carina och Atlas (1 årig kille från vildandens kennel), visade stora framsteg i viltet han stoppade verkligen in både kaninen, änderna och duvorna långt in i munnen. Sen att han och izza blev superkompisar var verkligen kul att se.

Sen bar de hem till Alingsås. Då var jag verkligen trött, men eftersom jag skulle åka direkt till Kusinerna var de bara att ladda batterina så gott jag kunde.

Det som var roligt att vi är ett gäng som skall start upp ett träningsgäng, ser jag verkligen fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar